lördag 31 januari 2009

Talang - Globen

Tjatja!

Jag gick upp tidigt imorse. 8.10 ringde jag och väckte Johan och Alex. Johan svarade inte, vilket inte förvånade mig något. Men jag ringde Alex och han var vaken. Så vi förstod att Johan sov. Alex började ringa mobilen och hem ett antal ggr. Vi diskuterade ifall vi skulle kasta sten på hans fönster eller nåt xD Men helt plötsligt fick jag ett sms där han frågade vilken tid vi skulle åka, han var vaken.

9.05 stod jag nere i centrum och väntade på grabbarna. För en gångs skull var de punktliga! Så vi hann med tåget och var i Farsta strand tio över. Vi fick vänta en liten stund på Elsa och sen fick vi åka bil resten:)

09.30 var vi vid kepsgrillen vid globens tunnelbana. Där träffade vi Marlene. Vi gick in till city och sen var det bara att ställa sig i kö.

10.00 var vi framme och fick ett papper som skulle fyllas i. Vi satt ett tag och skrattade åt de personliga frågorna som civilstånd och familjesituation. Johan och Alex gick för att fråga hur vi skulle få upp trummorna på scen för de skulle ta halva scenen. Jag, Marre och Elsa satt och spelade bas och gitarr.

10.15 kom killarna tillbaka med dåligt besked. De hade inga förstärkare! Jag som hade ringt och allt! Så vi fick en mailadress och så skulle vi komma tillbaka till saltsjöbaden den 14:e.

10:30 Jag hade ringt och pratat med pappsen om hur fail allt var. Marlene hade dragit utan att någon fattat. Hon ringde och pratade med mig i luren och var sur, väldigt sur! Iaf kändes det bra för bandet blev tightare men samtidigt kom Marlene längre ifrån oss andra.

Jag hade en trevlig förmiddag trots allt x)

Inga kommentarer: