söndag 18 januari 2009

Escapade

Tjo igen!

Jag måste bara berätta om denna fredag...
Det skulle vara lärarfest och jag har ganska roliga minnen från den förra lärarfesten. Ja menar, tänk dig lärarna fulla!:p Visst det låter kanske lite knäppt men det var vad vi gjorde i fredags.

Vid typ tre ringde Marlene och ville att jag skulle komma till skolan. Och inte mig emot så jag drog dit. Sen hängde hon, jag och Emelie Roos där till typ halv 5 då vi blev utslängda för att de skulle låsa skolan. Men Marre var så extremt flummig då så jag och Emme trodde att hon hittat lärarnas förråd med sprit för kvällen. xD
Iaf, övertalade vi Emme att följa med oss på kvällen till skolan. Vi var hos mig till typ sex innan vio drog till grillen och käkade. De var mkt folk så jag fick min mat i en plastpåse istället för ¨på tallrik. De trodde jag skulle ta med... suck. Vi handlade partytutor, bloss och delicatobollar till vår egna lilla fest utanför skolan. Sen gick vi till skolan och träffade anita. Och så blev godissugna och gick till maritime och shoppa loss. Där träffade vi Sofie, Tess och Flisan. Berättade om lärarfesten för dem så dom skulle oxå upp sen, haha. Sen satt vi inne i "nya" höghuset, högst upp och käkade godis. Såg globen x) Vid halv åtta kom Elsa och så träffade vi Simon också. Vi hade först sagt att vi skulle gå upp till skolan vid elva men vi orkade inte vänta längre. Så vi blåste i våra tutor och gick upp. Synd bara att de flesta lärarna var spiknyktra och att det var så kallt. Men vi tände våra bloss och hade det trevligt. Dessutom fick vi prata med några lärare och en måste fått i sig lite alkohol för hon tryckte ansiktet mot fönstret jättelänge som ett litet barn och hon log jätteknäppt. Det var nog roligast. Vid tio var det svinkallt så då gick alla hem.
Men det var trevligt så länge det varade:)

Inga kommentarer: