söndag 18 januari 2009

Depression

Hej bloggen!
De var ett tag sen!

Jag är lycklig.
Lycka är när man känner att livet är som man vill att det ska vara.
Ja, så känns det nu. Jag är miss Brightside som lyssnar på den musiken jag tycker om, har pluggat lite så jag slipper det dåliga samvetet, lagade mat till familjen idag så de blev glada, ska träffa Marlene ikväll och slutligen det bästa - söndag idag vilket innebär snart måndag och rep. Vi ska söka till talang. Antingen bandet eller bara jag o Marlene. Det ska bli jättekul!
Jag är lycklig.

Men jag var olycklig.
Olycka är när livet inte går som man vill att det ska.
Förra helgen blev väldigt konstig. Därav mitt inlägg. Jag tänker inte gå in riktigt på detaljer för det är ganska privat. Men man gör ju saker ibland utan att riktigt tänka. De sakerna får oftast de värsta konsekvenserna. Och ja, det jag gjorde fick konsekvenser. En vänskap som aldrig blir densamma. Men jag tog det alldeles för hårt utan att ens veta hur personen ifråga tagit det själv. Grejen var att det liksom inte längre handlade om att jag var olyckligt kär. Nej, när jag delade med mig utav min hemlighet tappade jag bort mig själv. Jag blev någon annan och såg allt med andra ögon. Definitivt såg jag på människor med andra ögon. Jag trivdes i ensamheten när de flesta inte alls förstod mig. Det var en konstig känsla. Innan ville jag inte vara ensam för vad skulle andra tycka? Men vad spelar andras åsikter för roll när det bara rör mig? Nej, just de inget. Alltså kunde jag vara ensam så mkt jag ville utan att jag skulle behöva känna mig sämre. Men jag var olycklig iaf tills jag insåg att konsekvenserna inte var så illa som jag trodde. Tack vare musiken och bandet hittade jag tillbaks till glada lilla emelie, dt som är jag.
Jag var olycklig men nu är jag lycklig.

Inga kommentarer: