söndag 28 december 2008

Stjärnor


Hejhej alla glada! Nu ligger jag i sängen igen och skriver. Satt uppe ett tag och lekte med datorn men kände att jag var för trött för det. Men när jag ligger i sängen är jag för pigg för att sova. Så jag tänkte skriva ett totalt onödigt blogg-inlägg innan jag somnar. Datorn står på och tankar hem lite saker så jag kan ju iaf låtsas att det är tack vare den jag inte kan sova än. Den låter ganska mkt så man måste vara trött för att kunna sova till. Ok nja den låter nästan ingenting så man måste vara klarvaken för att störa sig på den x) men den lyser ganska starkt så det kan man ju störa sig på. Skärmsläckaren slår nog på om en halvtimme eller nåt, då kan jag sova XD ok, skoja den satte igång nu XDXD Aja, men för att försöka sova kan jag glo upp i taket på mina stjärnor. De är på bild^^ Inte för jag tror att det är så kul att lyssna på berättelsen om min barndom när jag är sagouppläsaren men jag bara måste berätta om dessa stjärnor små:p en sak bara först. Precis efter att jag skrev det där om sagouppläsaren så satte fairytale av sara bareilles igång. Göllig timing x) Aja, till saken. När jag var 6 hade vi ett dataspel, kunskapsträdet eller nåt hette det. Nu e kl 00.00:p önska:-D Aja, högst upp i det fanns det fakta om alla planeter och lite andra himlakroppar. Så när vissa kunde läsa flytande och andra kunde kicka fotboll 10 ggr kunde jag rabbla solsystemet och all viktig och onödig fakta. Jag fick ett litet teleskop som står i mitt skåp nu. Det var bra och jag kollade ibland. Pappa reser ganska mkt med jobbet och en gång när han var i usa köpte han planeter i plast till mig. Jag var typ 7 då. De har hängt i taket sen dess. Fast förra veckan trillade de ner i huvudet på mig när jag skulle klättra upp i sängen. Så nu ligger de på golvet x) när jag var 13 fick jag en tjockisbok om rymden. Det var verkligen min största hobby när jag var liten^^ men stjärnorna fick jag i julklapp utav malin i femman. Alla tyckte det var en dålig present med självlysande stjärnor som man skulle sätta i taket. Men hon vet inte hur rätt den presenten varit.:p ok jag gör en liten bloggserie om stjärnor, Höhö:p men det blir imorgonx) god natt :-*

Inga kommentarer: