söndag 28 december 2008

Lovisa

Tjabba!

Den första stjärnan är en kompis. Lovve. Visst, hon och jag kanske inte är bästa bästa kompisar men vi är väldigt lika. När vi väl umgås är det som vi tänker likadant. Vi kan skratta åt allt eftersom vi har samma humor. Speciellt diskutera allting.



Flera gånger har vi varit kvar i skolan länge på onsdagar. Men en gång slår alla! Vi slutade klockan 12.20 och gick från skolan kl 5 x) Först hade vi extra syslöjd till typ 2. Aa, det var väl som vanligt och vi var upptagna på varsitt håll. Men sen på mentorstiden (vi hade inte då men gick dit iaf) satt lovski och vävde sitt skärp och då hjälpte jag henne. Men sen paja snöret så vi fick gå tillbaks till syslöjden och hämta nytt garn. Självklart är det inte i nystan så det måste fixas. Jag och Lovve går in i grupprummet och snurrar garnet kring två stolar för att det ska bli bra. Där inne sitter även Sofie och Carol för det e 9A som har slöjd. Sofie ritar av mallarna på tyget vilket hon tycker är jättetråkigt och jag trasslar vilket suger. Så vi byttex) det bästa var att erika kom in i grupprummet då och hon märkte ingenting xD Aa när vi hade trasslat klart var klockan typ halv 4 och då hade ju klassrummet stängt där jag hade alla mina grejer. Som tur hade anna extramatte med poyian då så jag kunde hämta mina saker x) Iaf, sen orkar vi inte gå hem så vi går till musiken och hämtar två gitarrer. Vi sitter och spelar på våra musikfördjupningslåtar och det går bra. Så kommer Pelsi sen också. Och vi bestämde att vi skulle dra till farsta och köpa glass. Sen var det ju vi som bombaderade ikea den 16. Haha, vad kul vi hade när vi gick runt och kollade på allt onödigt och nödvändigt som fanns. Båda hade lust att möblera om sen när vi kom hem. Och vi snackade om klassresan så att vi missde älvsjö (a) Duktigt. Sen hade vi bästa tajmingen sen och missar bussen med två minuter. Självklart. Alla sjuka samtalsämnen vi haft vid bordet. Ibörjan var även matte och maria med men nu e de bara jag och lovisa. Och sen har vi rockrökarna xDxDxD
Bilden säger allt!!
Så ser du två galna gitarrister som säger schticket hela tiden så är det jag och Lovisa Hjalmarsson<3

Inga kommentarer: