torsdag 30 april 2009

Keff

Det bästa som finns förutom att spela musik inför massa folk är när allt verkar gå helt åt skogen och en liten egentligen obetydlig händelse gör ens dag.
Denna dag har allt gått åt skogen. Jag har suttit och läst veckorevyn och frida vilket bara har handlat om att man ska acceptera sig själv. Hur deprimerande är inte det? Sen har alex klagat på trummorna för imorgon och att vi ska micka dem och massa saker. Jag tror att allt ligger i att han bara inte kommer pallra sig upp imorgon bitti eftersom det är valborg. Johan håller med mig. Jag blir ganska irriterad eftersom han ljuger, pretty sure about it. :/ Jag litade på honom och nu larvar han sig värre än marlene...
Och för att jag ska komma till saken. Efter att ha ringt och smsat i tre timmar kommer våra gäster och jag är inte på humör alls. Jag blir sjukt irriterad på att mamman maria kallar mig johanna men jag orkar inte rätta henne. Sen hör jag henne stå och prata i köket med mamma. Hon säger att vi är så lika och att det är svårt att inte blanda ihop oss. Mamma förklarar att vi är olika på insidan. Hon kunde sagt vad som helst, att jag håller mig till musiken och johanna till handbollen eller att jag pluggar mycket mer. Men istället säger hon att johanna inte riktigt kan stå emot grupptrycket, hon strävar bara efter att vara som alla andra. Jag däremot försöker att göra min egen grej och struntar i vad andra tycker. Det är såhär jag vill att folk ska uppfatta mig. Jag blev så grymt glad och min dag är gjord :]
Puss och kram och kom ihåg att vara dig själv för det är den personen vi tycker om!
Em

Inga kommentarer: